Vaisnava hírek

Klub helyszín:
Rejtett kincs lelki töltőállomás,
Bp. 7. ker. Rózsa u. 1.
http://rejtettkincs.hu
https://www.facebook.com/Rejtettkincs

Spirituális gondolatok lelki tanítómestereinktől:
Rejtett kincs Lelki Üzemanyag
https://www.facebook.com/RejtettkincsLelkiUzemanyag

2009. augusztus 1., szombat

Bhagavad-Gita: Tizedik Fejezet: A nagyszerû kincs

(1.) A Legfelsõbb Úr szólt: Ó Erõs karú Arjuna, halld újra isteni szózatom! Mivel nagyon kedves vagy Nekem, kizárólag javadra vágyva elbeszélem most.

(2.) Sem a félistenek, sem a nagy szentek nem érthetik meg egyedülálló, mindent felülmúló isteni születésemet e világban, mert minden tekintetben Én vagyok az eredete minden mennyei lénynek és nagy szentnek.

(3.) Aki Engem, Devaki fiát megszületetlennek, minden létezõ eredetének és az összes élõlény Legfelsõbb Urának ismer, az tévképzetektõl mentes az emberek között, és minden bûne alól felszabadult.

(4 - 5.) Értelem, tudás, béketûrés, nyugalom, igazságosság, az érzékek és az elme szabályozása, boldogság, boldogtalanság, születés és halál, bátorság, félelem, erõszaknélküliség, egykedvûség, elégedettség, lemondás, jótékony adományozás, hírnév és becstelenség, – egyedül Tõlem származik az élõlények mindeme tulajdonsága.

(6.) A Marici vezette hét bölcs, az õket megelõzõ, Sanaka vezette négy brahminikus szent, és a Svayambhuva vezette tizennégy Manu is mind Tõlem kapja erejét, és elmém kiterjedésébõl, a Hiranyagarbhaként ismert Brahmaból született. A világegyetem teljes népessége, akár brahmana, ksatriya, vaisya vagy sudra, ezen õsök leszármazottja.

(7.) Aki igazán ismeri az Én mindenható fenségemet és az odaadó szolgálat folyamatát, az elszántságának és abszolút megértésének köszönhetõen belekezd szolgálatomba, e felöl semmi kétség.

(8.) Krsna vagyok, az Édes Abszolút! Én vagyok minden ok eredeti oka, - az Abszolút mindent átható, és mindenbe belehatoló, valamint személyes aspektusának, Vaikuntha Narayaná-nak, aki minden energia Ura, s aki mindenkiben tiszteletet ébreszt. A világi és isteni áramlatok világmindensége, minden törekvés és eredmény, a Vedák és a hozzájuk kapcsolódó írások, melyek megszabják minden imádat irányelveit, – egyedül Általam létezik mindez. Felismervén ezt a rejtett kincset, a kiváló, isteni értelemmel megáldott jámbor lelkek túllépnek a helyes vagy helytelen kötelesség irányelvein, és az istenszeretet mindenek felett álló ösvényét, a raga-margát magukhoz ölelve, örökkön-örökké imádnak Engem.

(10.) A szüntelen odaadással élõ és szeretõ szolgálatban Engem imádó híveimnek, megadom azt a bensõ isteni sugallatot, amely révén megközelíthetnek Engem, és a legkülönfélébb bensõséges szolgálatokat végezhetik Nekem.

(11.) Irántuk érzett részvétemben szívükben lakozom, s a tudás fénylõ lámpásával szétoszlatom a tudatlanság sötétségét.
vagy

Legyõzetve a minden számítástól mentes szeretõ odaadás (jnana-sunya-prema-bhakti) legemelkedettebb szintjén álló híveim Irántam érzett szeretetétõl, akik a Tõlem való elválás fájdalmának mindent elemésztõ sötétségétõl sújtva szenvednek, megáldom õket a Velem való személyes találkozás bensõ megvilágosodásával, elpusztítva az elszakítottságuk gyötrelmeibõl születõ sötétséget.

(12 - 13.) Arjuna így szólt: Ó Uram, Te vagy a Legfelsõbb Abszolút Igazság, a legfelsõbb oltalom és a legfelsõbb megváltó. Minden jeles szent, mint Narada Devarsi, Asita, Devala és Vyasa úgy írt le Téged, mint az önragyogót, az önmegnyilvánult, örökkévaló Legfelsõbb Személyt, a mindenható fenség alapját és az eredeti formát, akinek játékából minden származik, és most Te Magad is azt állítod, ez az igazság.

(14.) Ó Kesava, minden tekintetben tényként fogadom el amit mondasz, kezdve kijelentéseddel: „na me viduÞ” – „nem ismernek Engem.” Uram, most már biztos vagyok benne, hogy sem a félistenek, sem a démonok közül nem ismeri senki lényedet a maga teljességében.

(15.) Legfelsõbb Személy, világmindenség òsatyja, élõlények Ura, félistenek Istene, világmindenség Irányítója! Egyedül csak Te ismered Önmagad, mindentudó isteni energiád által.

(16.) Kérlek, kedvesen magyarázd el nekem teljes részletességgel természetfeletti, személyes fenségedet10, amely révén áthatod a három világot.

(17.) Ó teremtés mindenható Ura, kérlek, mond el, hogyan meditálhatok Rajtad szüntelenül, minden körülmények között! Melyek azok a megközelítési módok, tulajdonságok, sajátságos környezetek és formák, amelyek által szemlélõdnöm kell Rajtad az odaadásban?

(18.) Ó Janardana, kérlek, még egyszer írd le mindenható fenségedet és az odaadás Feléd irányuló folyamatát, ezúttal teljes részletességgel, hiszen soha sem tudok betelni ambróziás szavaiddal és tanításaiddal!

(19.) A Legfelsõbb Úr szólt: Ó Arjuna, Kuruk legkiválóbbja, elbeszélem hát neked mindentudó isteni energiámból megnyilvánuló, mindenható, fenséges tulajdonságaimat, de csak a legkiemelkedõbbeket, mert határtalan dicsõségemnek lehetetlen a végére érni.

(20.) Ó Gudakesa, Én vagyok a Felsõlélek, a minden lélek szívében elhelyezkedõ irányító, és Én vagyok minden élõlény születésének, fennmaradásának és pusztulásának egyedüli oka.

(21.) A tizenkét ¿ditya közül Én vagyok Visnu, a világító égitestek közül a ragyogó Nap, a Vayuk közül Marici, a csillagok közül pedig a Hold.

(22.) A Vedák  közül Én vagyok a Sama-veda, a félistenek közül Indra, az érzékek közül az elme, és Én vagyok a tudatosság minden élõlényben.

(23.) A tizenegy Rudra közül Én vagyok Sankara, a Yaksa és  Raksasa fajokból Kuvera, a nyolc Vasu közül Agni, a hegyek közül pedig a Sumeru.

(24.) Ó Partha, a papok közül Én vagyok Brhaspati, a félistenek papja, a hadvezérek közül Kartikeya, a vízgyûjtõk közül pedig az óceán.

(25.) A szentek közül Bhrgu, a hangvibrációk közül az om, minden áldozat közül a szent nevek ismétlése, a mozdíthatatlan dolgok közül pedig a Himalája vagyok.

(26.) A fák közül az Asvattha, a félisteni bölcsek közül Narada, a mennyei énekesek közül Citraratha, a tökéletességet elért lények közül pedig Kapila vagyok.

(27.) A lovak közül a nektár köpülésekor született UccaiÞsrava, az elefántok közül Airavata, az emberek közül pedig a király vagyok.

(28.) A fegyverek közül a villámcsapás, a tehenek közül a mennyei kívánságteljesítõ tehén, a szerelem istenei közül az utódokat nemzõ, az egyfejû mérges kígyók közül pedig Vasuki, minden kígyók királya vagyok.

(29.) A többfejû nem mérges kígyók közül Ananta-naga, a vízi élõlények közül Varunadeva, az imádott õsatyák közül Aryama, a törvényt végrehajtatók közül pedig Yamaraja, a büntetés ura vagyok.

(30.) A Daityák közül Prahlada Maharaja, a leigázók közül az idõ, az állatok közül az oroszlán, a madarak közül pedig Garuda vagyok.

(31.) A tisztító dolgok közül a szél, a fegyverforgató hõsök közül az Úr Parasurama, a halak közül a cápa, a folyók közül pedig a Gangesz vagyok.

(32.) Ó Arjnua, Én vagyok minden teremtés kezdete, közepe és vége. Minden bölcsesség közül a lélekrõl szóló tudás, a logikai következtetésekre épülõ viták vagy filozófiák közül pedig a bebizonyított végkövetkeztetés vagyok.

(33.) Az ábécé betûi közül az a betû, az összetett szavak közül a kettõs szóösszetétel vagyok. Egyedül Én vagyok az idõ végtelen múlása, a teremtõk közül pedig a négyfejû Brahma.

(34.) A rablók közül a halál vagyok, minden emlékezés elhomályosítója, az élõlények eleve elrendelt hatféle átalakulása közül a legelsõ, a születés, a hölgyek közül pedig az erényes feleség hét tulajdonsága: a hírnév, a szépség, a tökéletes beszéd, az emlékezõképesség, az értelem, a kitartás és a türelem.

(35.) A Sama-veda mantrái közül a Brhat-sama mantra, melyet az Indrához szóló ima közben ejtenek ki, az idõmértékes versélésben írott mantrák közül a szent Gayatri mantra, a hónapok közül a legelsõ, az Agrahayana, az aratás dús hónapja, az évszakok közül pedig a tavasz vagyok.

(36.) A hangtalan csalók közül a szerencsejáték vagyok, s minden ragyogó ragyogása, a gyõztesek gyõzelme, a merészek határozottsága és a hatalmasok ereje is.

(37.) A Yadavák közül Vasudeva, a Pandavák közül Arjuna, a szentek közül Vyasadeva, az írások tanult ismerõi közül pedig Sukracarya vagyok.

(38.) Én vagyok a büntetõk által kiszabott büntetés, a gyõzelemre vágyók diplomatikus politikája, minden titkok közül a csönd és a bölcsek bölcsessége.

(39.) Ó Arjuna, Én vagyok minden létezõ teremtõ magja. Nincs mozgó vagy mozdulatlan élõlény, sem tárgy vagy lélek, amely Tõlem különállóan létezhetne.

(40.) Ó ellenség legyõzõje, természetfeletti fenségemnek nincs határa. Ennek ellenére, egyedül a te kedvedért, felsoroltam néhányukat.

(41.) Biztos lehetsz benne, hogy minden magasztos, gyönyörû és csodálatos dolog ragyogó energiám parányi töredékébõl születik csupán.

(42.) De Arjuna, mi szükséged e mindenható nagyszerûségemrõl szóló bonyolult tudás megértésére? Pusztán részleges kiterjedésem, az anyagi természet Felsõlelke, Maha Visnu által fenntartom az egész világmindenséget, annak mozgó és mozdulatlan élõlényeivel együtt.